08 augusti, 2008

Ett, av många rätta, element

De allra flesta människor har någon sorts kanal för att få utlopp för vad dom känner, vad dom har upplevt eller behöver reda ut. En mänsklig ventil. Min ventil är träning. Fysisk aktivitet. Rörelse. Glädje. Energi. Adrenalin.

När huvudet är som en tallrik havregrynsgröt med för lite mjölk kan det förvandlas till en välformad sammetsdivan om jag bara får röra på mig. Därför gjorde jag för några år sedan det medvetna och lyckliga valet att bli gruppträningsinstruktör, som med retrospektiva ögon sett var ett av mina bästa beslut någonsin. Jag har möjligheten att peppa, att uppvisa den glädje och positivism som en aktiv kropp ger både mentalt och fysiskt. Jag njuter. Igår fick jag kliva in i detta eminenta element igen efter några veckors sommaruppehåll och det kändes familjärt, härligt och livsgivande. Självfallet bör ett stort tack riktas till supertrevliga paret A och F som förgyllde gårdagskvällens event med både glädje och charm.

Det finns många viktiga element i livet och jag har fler, fast mer om dem senare.

Vilket är ditt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! Det var jättekul att ses på riktigt och att testa ditt pass. Mycket inspirerande och roligt upplägg :)

Anonym sa...

Sex, givetvis.
Och så träning såklart.
Ibland även glass.

Fredrik sa...

anna & fredrik: Detsamma till er, verkligen kul att träffas! Att ni gillade passet så mycket gör mig riktigt genuint glad.

msjulia: Tre bra element.