26 december, 2008

Summering

Julhelgen går mot sitt slut och vid lördagsmorgonens gryningsljus styrs kosan hem mot kära hemstaden, en hemstad härjad ordentligt av brand i det även ganska kända studentgettot.
Överlag har helgen varit lite över förväntan. Mina förväntningar på julhelgen är sällan i någon högre division, en egenskap förvärvad med tiden, men den har i år kantats av både lugn och stillsamhet. Middagen hos J och L var lika trevlig som alltid och samtalen likaså på en berikande nivå.
Idag trotsades ändock mina drifter att hålla mig borta från våldsam trängsel (aka mellandagsrea) och att studera människors ha-begär över en latté i pappersmugg i ett termiskt kaos är en intressant företeelse. Många socialt bundna regler sätts fullständigt ur spel och hänsyn till andra är av obefintliga mått. Egot är aldrig så tydligt som i dessa dagar. Måhända blir man också både påverkad och färgad av miljön för till slut fann jag även mig själv inkluderad i samma skara. Jagade runt efter en snigg duffeljacka men hittade ingen av passande snitt, varpå jag istället införskaffade en snygg halsduk från Bläck med de tvivelaktiga motiveringarna "den var ju så snygg" och "kan inte gå tomhänt härifrån". Var den på rea? Inte ens det.

Middag och vin nu, ja tack.

2 kommentarer:

Anonym sa...

aha, det var så det gick till på rean ;-)

Fredrik sa...

Maria, indeed.