28 februari, 2009

Middag i det doktorandska residenset

Lammfilé med potatiskaka, mozzarellagratinerad tomatconsommé och rödvinsreduktion.

Riv ihop en röra av potatis, morötter, gul paprika, färskt hackad persilja och gul lök. Baka i ugn. Halvera en tomat, salta och peppra. Fyll upp den med soltorkade cocktailtomater smaksatta med vitlök och basilika. Lägg över några skivor mozzarella och gratinera i ugnen. Stek lammfilén hel och vira in i folie. Gör en rödvinsreduktion på stekskyn. Skär upp lammet, lägg upp och servera.

5 kommentarer:

Pysseliten sa...

Mmmm, bara ungsbakade tomater rakt av är ju gudomligt gott! Lammfilé äts det på tok för sällan hos oss, karlsloken och jag har olika uppfattning om lamm!

Anna sa...

Jag vet att jag har friat förut..men nu gör jag det igen!
Och nu MÅSTE du bara svara ja:-)

Fredrik sa...

Pysseliten, delad uppfattning även här. Jag gillar det, inte sambon.

Anna, strike #2. Bättre lycka till nästa gång.

Anonym sa...

åh så gott det såg ut!
och du får det ju att låta så enkelt...

Fredrik sa...

Jonna, det är enkelt. Om man vill.