18 mars, 2009

schåou mii lavv

Doktorandkurs i dagarna tre om litteratursökning och databaser varpå jag påstår den inte inger det största av välbehag. Bättre har tid spenderats om jag säger så även om dagarnas största behållning är introduktionen till Primal pictures Anatomy.TV. Life saviour.

Och även om jag i all synnerhet till tentan nästa vecka borde gräva ner både näsa, ögon och öron i kompendier och sammanfattningar av dylika mått som anatomy.tv är det komplett omöjligt; jag idkar nämligen älskog med min nya kärlek.

6 kommentarer:

Anonym sa...

åååh jag är liiite avis nu. varför får jag inte fingrarna ur och skaffar mig en kamera?! jojustja, pga min beslutsångest.
har du det vanliga objektivet? 18-55?

Fredrik sa...

Jonna, se till att skaffa en.
Än så länge har jag bara 18-55, ja, men suktar efter både ett makro 60mm med f/2,8 samt ett 55-250mm IS-teleobjektiv.

Anne sa...

Ah, kul. Fördelen med 18-55 är att det inte väger något och att du kan ha med kameran överallt. Det kan vara en bra idé att vänta med att köpa på dyra objektiv tills du ser vad du tycker om och vad du plåtar mest. Och en fotoblogg dessutom. Yay!

Fredrik sa...

Anne, 18-55 fungerar väldigt bra till generella foton och ditt råd med att se vart fotografierna tar vägen är varmt och tacksamt. Eftersom jag har en stark fablesse för abstrakta närbilder kommer ett makro vara nästa planerade inköp, men vackra naturbilder med öppna vyer blir ju så ypperligt bra med just tele. Fördelen är att det finns ett tele i min närhet att låna vid behov. Lucky me.

Pysseliten sa...

Jamen var det där särskilt smart?
;o)
Grattis ändå och vi väntar på att få se resultat!

Fredrik sa...

Pysseliten, vad var inte särskilt smart?
Resultat hittar du iaf här.