24 april, 2009

Sicken kväll

Jag och Z vandrade ner från jobbet och in på härliga Costas. Kaffedoften låg tung över de smakfullt dekorativa mjukt upplysta möblerna. Beställde in en stor cappucino och en sallad på parmaskinka och honungsmelon. Allt smakade fantastiskt; från det perfekt rostade kaffet till den söta melonen.
En kort stund senare sjönk man ner i mjuka fåtöljer inne på Sagateatern tillsammans med M, R och J som slöt upp med oss för att uppleva lite äkta känsla av studentikost hemmasnickrande. En av universitetets två spexorganisationer bjöd in till föreställning om vad som egentligen hände under rymdfärden med Apollo -69. Tydligen långt mycket mer än man kände till. Det var som man väntade sig; riktigt bra med lite smått överdrivna sekvenser under ett parti i andra akten men som alltid hölls ihop av makalös a capella-sång.
Kvällen avrundades till sist med Z i engelsk pubmiljö på Bishops med goda öl i eminent sällskap där jag noterade en glad och trevlig Ranjit i årets Robinson vid bardisken. Kvällen var en eskapad av skratt, dialoger, jordnötter och mer därtill.

I morgon och helgen blir det Stockholm.

4 kommentarer:

Emil sa...

Grym tajming, ska ju bli tokigt varmt. Vad ska du göra här?

Fredrik sa...

Emil, I know. Har packat ned trekvartsbyxorna och shades. Jag ska på fortbildning inom träning, svettas som tokig hela helgen lång. Hade jag haft mer tid hade jag gärna setts över en kaffe eller öl men next time, ok?

Emil sa...

Hade varit precis hur trevligt som helst. Vi säger det.

Fredrik sa...

Emil, deal.