04 januari, 2010

El Bosso

Att Handledaren är chef och oundvikligen av högre rang är tydliggjort med emfas. Eftersom den blå måndagen åter gjort sitt intågande (lediga klämdagar är ingen realitet i en livskombination av läkarstudier och doktorerande) var det bara att ta sig till jobbet och åter installera sig i sitt skrivrum. När jag som bäst sitter och äter lunch med Bull kommer Handledaren in och säger;

- Trivs du med din iPhone?, följt av en något finurligt plirande blick bakom glasögonen.
- Jodå, alldeles förträffligt, lägger jag till svar.

Och vad gör han? Jo ur fickan drar han, samtidigt ackompanjerat av en rolig ljudeffekt närmast något jag förväntar mig från min 7-åring, en iPhone. En 3GS. Som min. 32Gb i minne. Inte som min. Fan också. Varpå Handledaren ljudligt skanderar;

- Jag vinner!

Fan också. Det går inte mäta sig med El Bosso.

Men mig hittar man ändock inte gråtandes över spilld mjölk trots att prylnörden i mig fick en syrlig törn i sidan. Laddar istället ner två avsnitt MNK som Podcast, pluggar lurarna i öronen och skrattar i tyst mjugg åt Patrik och Katla samtidigt som lungmedicinens frågetecken reds ut. Sen dricker jag gott kaffe med C på Kahls och äter helvärd sushi med L på Sagami. Gotta love Monday's.

2 kommentarer:

Tolkia sa...

Du får återkomma när du uppnått bosso-status och därmed bosso-lön.

Fredrik sa...

Tolkia, det är väl där skon klämmer helt enkelt.