03 januari, 2010

Varning / rödflagg

Nu är det riktigt nördigt.

Mixtape: Dr Dr
Thompson Twins - Doctor! Doctor!
Weird Al Yankovic - Like A Surgeon
Kiss - Calling Dr. Love
Xzibit feat. Ras Kass & Saafir - Plastic Surgery
Mötley Crue - Dr Feelgood
Cypress Hill - Dr. Greenthumb
Ratata - Doktor Kärlek
La Excepcion - Zapato Ortopedico
Ween - The HIV Song
Les Paul, Billy Gibbons - Bad Case Of Lovin' You
Laja Eta Mikel - San Pedrok Prostata
Recloose - Cardiology
Otep - Autopsy Song
Bon Jovi - Bad Medicine
The Tiger Lillies & Norrlandsoperan Orchestra - Gonorrhoea
Gerry Mitchell & Little Sparta - Scalpel Slice
Type O Negative - Anesthesia
Joy Division - Incubation
Jackson Browne - Doctor My Eyes
Alanes Morissette - Not The Doctor (acoustic)
Cute Is What We Aim For - Doctor
Fleetwood Mac - Doctor Brown
Gyroscope - Doctor Doctor
J.J. Cale - Call The Doctor
John Holt - Private Doctor
Motörhead - I'm The Doctor
Geoff Love & His Orchestra - Doctor Who
The Game - Remedy
The Sisters of Mercy - Doctor Jeep
Surgeon - Dr. Psycho

4 kommentarer:

anna sa...

Hej! Min kommentar har inget med just det här inlägget att göra, utan snarare med detta: http://doktorandtankar.blogspot.com/2009/01/livet-i-en-kartong-iii.html

Jag fick precis en ingivelse att googla "AJT LNP", eftersom jag precis som du har den memorybrickan fastsvetsat i minnet. Konstig slump att det var samma månad som nu men för ett år sedan som du skrev om den här brickan. Gud alltså! AJT LNP. Vad säger man? Minns också den känslan av att man _måste_ få ett visst bildpar, men för mig var det inte AJT LNP som gällde mest (även om jag kände starkt för den), utan Smörgåsätaren och Apan, om du minns dessa två bilder? Det beror ju på om vi hade samma Memory-version. Jaja. Kände bara att jag var tvungen att höra av mig till en fellow AJT LNP:are, så att säga. Ha det gott!

Fredrik sa...

Anna, haha det här måste vara en av de bästa kommentarer jag fått - EVER! Och visst kommer jag ihåg Smörgåsätaren och Apan! Nu orkar jag tentaplugga några timmar till, leendes dessutom..

Nina sa...

Kolla in Amateur transplants på you tube. Speciellt låten Dorsal horn concerto ifall du vill ha lite fler medicinska sånger...

Fredrik sa...

Nina, will do!