25 augusti, 2010

Checkout

First order of business när tentan lämnats in med en åtminstone helt ok angränsande till bra magkänsla var att plugga in lurarna i öronen och sätta på den mest symboliska låt jag förmådde dra mig till minnes; Happy Now? med Bon Jovi.

"Can I be happy now?
Can I let my breath out?
Let me believe, I'm building a dream
Don't try to drag me down

I just wanna scream out loud
Can I be happy now?
Went down on my knees, I learned how to bleed
I'm turning my world around"

Regnet öser ned där jag cyklar längs vägkanten, och likt regnet som piskar mig i ansiktet under huvtröjan sköljs all den frustration man samlat på sig under timmar av slit bort som torrt damm. Checkar in på institution Svett och låter kroppen jobba av än mer frustration med behagliga kettlebells. Till slut når man hemmets trygga vrå, sätter sig ned och bara tänker; "se, det gick ännu en gång."

Nu tar jag ledigt.

På riktigt.

Inga kommentarer: