28 november, 2010

05 Vad är kärlek?

Ett ord.

En upplevelse.

Allt.

Ingenting.

Kärlek är nog fundamentalt mer än vad som går att sätta i print. Kärlek kan yttra sig på många sätt; till upplevelser, till medmänniskor, till tankar och begrepp. För mig är nog kärlek, bortsett från rent fysiska kärleksyttringar, förståelse och upplevelse. För varandra, om varandra. Den upplevelsen att veta någon annan älskar dig för den du är, upplevelsen att det är lika villkorslöst åt båda håll. Kärlek är att våga ge en stor bit av sig själv åt någon annan med förhoppningen att de vårdar den gåva de blivit given. Kärlek är en stor och väsentlig del av livet, något vi alla vill ha och behöver i vilken form det än kommer. Kärlek gör oss rika på livet. Det är som sagt, större än vad som går att sätta i print. Det måste upplevas.

För mig är riktig kärlek E. Varje dag. Oavsett. Hon förstår varje del av mig. Varje svaghet, varje styrka, hon förstår varför jag mår och är som jag är innan jag ens insett det själv. Det är att vara lyckosam i livet, att ha någon som henne.

Vår låt.

Inga kommentarer: