08 augusti, 2011

I speak because I can

Katten tipsar om sångfågeln Laura Marling på ansiktsboken. Tonerna faller mig rakt i smaken där melankolin påminner lite om att semestern håller på ebba ut och verkligheten knackar åter på dörren. De senaste veckorna har varit.... ja de har varit, tilltagna, på vida fronter.

Den sobert spelade akustiska gitarren kontrapunkterar pianots sus-ackord där Laura sjunger svepande över båda melodierna i Hope In The Air samtidigt som jag passande läser min individuella studieplan för hösten. Farmakologi, miljömedicin, global hälsa, socialmedicin, geriatrik, bild- och funktionsmedicin och internat med träning i svåra patientsamtal. Detta toppas med en forskningstjänst på 75 % aktivitet även innefattande mittseminarium och konferensresa. Bävar lite, längtar mycket.

5 kommentarer:

Frida sa...

Tack för tipset om Laura Marling. Hon kommer nog få gå i högtalarna under hösten.
Det verkar som att du kommer få en fullspäckad, men spännande höst!

Fredrik sa...

Frida, bra musik är till för att lyssnas på. Hösten lär vara både fullspäckad, fartfylld och spännande lärorik. Just the way I like it.

KatBat sa...

Kul att du gillar! det lär komma fler såna tips=P

Julia sa...

Laura Marling är så härlig. Men eftersom jag spelat sönder hennes låtar njuter jag istället av Cat Powers "The Covers Record" (snart sönderspelad den med...).
Hoppas hösten börjar (än är det inte höst), fortsätter och slutar på ett tillfredsställande sätt. Jag ser fram emot att läsa om den, och allt annat som dina små grå hittar på.

Fredrik sa...

Kat, hit me!

Julia, härlig indeed vilket är något av ett monument för en rotad 4-chord-rocker som mig (demonstrerat ypperligt av Axis Of Awesome), även om jag äter det mesta i musikväg (men servera mig RixFM-pop och jag kräks värre än ett caliciinfesterat fattighjon).
Och så jag in i bängen håller med dig om att det ännu inte är höst! Håller på bli tokig (varje sommar) på alla som direkt det slår över till Augusti går omkring och mumlar "hösten är här". Gör mig tossig i sommarhatten.
Tror den kommande terminen blir genuint rolig och hur mycket jag saknat studierna det senaste året är ej möjligt sätta i ord. Längtan syns, utöver de skrivna orden, både i ögon och mun omvisägerså. Mina grå kommer jobba, count on it.